Jak zbudować stronę internetową pod kontem SEO?

Poprawa struktury strony, głównie optymalizacja, jest jedną z podstaw dobrego technicznego SEO, ale często niestety pomija sią nią. Strona internetowa nie może być przypadkowym zbiorem stron i postów. Powinien to być zorganizowany zbiór treści, który jest łatwy w nawigacji i zrozumieniu dla wyszukiwarek i odbiorców. Mam nadzieję, że poniższy tekst pomoże Tobie zrozumieć, jak budować strukturę strony, która pomaga w uzyskaniu wysokiego rankingu w wyszukiwarce. Artykuł poświęcę głównym zagadnieniom, aczkolwiek jest wiele miejsc i blogów, na temat optymalizacji i pozycjonowania, gdzie możesz pogłębić swą wiedzę, szczególnie polecam blog na szymanski.biz.pl 😉.

Czym jest struktura strony?

Struktura Twojej strony jest sposobem na grupowanie treści (podstron i postów). Nazywa się to czasami architekturą strony internetowej i dotyczy tego, jak treść jest łączona i prezentowana odbiorcom i wyszukiwarkom. To szkielet Twojego serwisu internetowego. 

Dobra struktura strony ułatwia użytkownikom poruszanie się między podstronami i dla wyszukiwarek w celu indeksowania treści i zrozumienia, o czym jest witryna. Pomyśl o tym, jak podstrony w Twojej witrynie są ze sobą powiązane, a konkretnie jak rozgałęziają się od strony głównej i są zagnieżdżone  w głębszych podkategoriach.

Planowanie struktury witryny obejmuje rozmieszczenie:

  • Struktury adresów URL
  • Menu nawigacji
  • Kategoryzacji
  • Okruszków
  • Linkowania wewnętrznego

Jakie ma znaczenie struktury serwisu?

Niezależnie od tego, czy masz małą stronę internetową, czy duży serwis lub sklep internetowy, struktura witryny jest ważnym składnikiem sukcesu, ponieważ ta struktura wpływa zarówno na użytkowników, jeśli chodzi o jej dostępność i przyjazność dla nich, jak i na wyszukiwarki, pod względem indeksowania i aspektów technicznych SEO.

Przyjrzyjmy się więc powodom, dla których musisz poświęcić trochę czasu na prawidłowe zdefiniowanie swojego serwisu dla obu wcześniej wspomnianych powodów.

Konstrukcja strony pod względem jej odbiorców.

Podstawowym celem Twojej witryny jest przedstawienie produktów lub usług docelowej grupie klientów. Oznacza to, że Twoi użytkownicy powinni znajdować się w centrum Twojej uwagi i  wszystkiego, co robisz na swojej stronie internetowej. Możemy to podzielić na trzy kluczowe westie:

Struktura, którą wybierzesz, ma bezpośredni wpływ na użyteczność Twojej strony www, a to oznacza ułatwienie użytkownikom znalezienia produktów, usług lub informacji, których szukają. Im łatwiej komuś znaleźć to, po co wylądował na Twojej witrynie, tym większa szansa, że ​​zostanie klientem.

Starannie planuj strukturę swojej strony lub sklepu, aby pomóc użytkownikom w jak najłatwiejszym znalezieniu tego, czego szukają, dzięki temu ułatwiasz nawigację. Ponieważ jedną z kluczowych funkcji treści w witrynie jest pomoc w przepychaniu potencjalnych klientów przez lejek sprzedażowy, sensownym jest, aby użytkownikowi to najbardziej jak można uprościć, dzięki poprawie nawigacji.

Nikt nie chce spędzać czasu na szukaniu treści, których poszukuje. Dobra struktura witryny ułatwia znajdowanie stron i postów za pomocą jak najmniejszej liczby kliknięć, utrzymując zaangażowanie użytkownika i zapobiega zniechęceniu, a co za tym idzie, opuszczeniu Twojej strony.

Konstrukcja strony pod względem pozycjonowania.

Chociaż dobra struktura witryny jest ważna dla zapewnienia doskonałego wrażenia użytkownika, jest również kluczowym elementem sukcesu w procesie jej pozycjonowania. Zorganizuj swoją witrynę we właściwy sposób, a wyszukiwarkom łatwiej będzie zrozumieć i uszeregować Twoje treści wyżej w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Główne powody, dla których struktura witryny ma znaczenie dla wyszukiwarek, to:

Treść pogrupowana tematycznie. Aktualnie pozycjonowanie stron to wielka i trudna sprawa, a struktura Twojej strony to kluczowy sposób na pokazanie, jak różne strony i posty są połączone. Często określane jako trafność lub autorytet tematyczny.  Grupowanie powiązanych fragmentów treści pomaga pozycjonować Cię w wyszukiwarkach jako eksperta w Twojej dziedzinie, pokazując, że zajmujesz się tematem w sposób profesjonalny. Pomaga to robotom wyszukiwarek zrozumieć, o czym jest Twoja witryna i nadać kontekst słowom kluczowym, według których powinieneś być klasyfikowany.

Właściwa struktura witryny pomaga wyróżnić najważniejsze strony (często nazywane stronami filarowymi lub stronami centralnymi) i pozycjonować je jako strony, które powinny być promowane pod względem konkurencyjnych wyrażeń o dużej konkurencyjności.

REKLAMA:

gerda-warszawa.com

Drzwi od ręki? Sprawdź gerda-warszawa.com

Dobra struktura witryny ułatwia wyszukiwarkom jej indeksowanie i szybsze znajdowanie nowych podstron. Jeśli Google nie może łatwo odnaleźć wszystkich stron Twojej witryny, będzie miał trudności z ich zindeksowaniem. Nie powinieneś jednak napotykać tego problemu przy odpowiedniej strukturze, ponieważ wszystkie treści powinny być linkowane z co najmniej jednej innej podstrony.

Aby uzyskać wysokiej jakości linki zwrotne, musisz mieć różne strony odpowiadające na różne pytania. W ten sposób masz kilka podstron w swojej domenie, które są korzystne dla użytkowników. W ten sposób możesz również pozyskać trafniejsze, wysokiej jakości linki zwrotne.

Utwórz mapę witryny HTML

Ostatnim krokiem do stworzenia solidnej struktury witryny jest wygenerowanie mapy witryny HTML. Są to mapy witryn widoczne dla użytkowników, jednocześnie udostępniające listę linków URL, które mogą być indeksowane przez wyszukiwarki, co dodatkowo zmniejsza ryzyko osieroconych stron i umożliwia szybkie wykrywanie nowych podstron.

Nie zapominaj, że mapy witryn HTML również dystrybuują PageRank i zaleca się ich stosowanie.

Podsumowanie

Jest wiele rzeczy, które pominąłem celowo w tym artykule. Niestety, mimo szczerych chęci, szczegółowy opis prawidłowego zaplanowania strony internetowej i gruntownego przygotowania pod pozycjonowanie, zajął by wiele godzin, których nie mam. Uważam jednak, że powyższe informacje są na tyle pomocne, że bez problemu zrozumiesz znaczenie i wagę prawidłowego przygotowania swojej strony tak, by przyniosła sukces oraz wysokie pozycje w wyszukiwarkach.